שלושת המוסקטרים ואני

שלושת המוסקטרים ואני

שלושת המוסקטרים ואני

"כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם" זהו המוטו של שלושת המוסקטרים וחברם הצעיר.  בעולמנו כשכל אחד ואחד רק בשביל עצמו כשערך החברות הולך ונשחק, כשגיבורי וגיבורות העל הם בעלי כוחות דמיוניים ועל אנושיים, בהחלט יש מקום לגיבורים אנושיים מהעולם הישן שרק רוצים לשמור על החברות ולעשות את הדבר הנכון. שלושת המוסקטרים הוא אחד הספרים שניצחו את הזמן והם מרתקים גם היום ילדים וילדות בכל הגילאים. שלשות המוסקטרים ואני זה חלום שניתן להגשים בחוג סיוף.

הסיוף, כמו האגרוף וההיאבקות, הוא אחד מענפי הקרב העתיקים ביותר שהתפתח כענף ספורט ואימון מתוך צורת הקרב המלחמתית. מקור הסיוף בקרב חמוש בין שני אנשים שבו משתמשים בנשק קר בעל להב ארוך ובמגן יד. הסיוף הוא ספורט אולימפי ונמנה עם ענפי הספורט המייסדים שהתקיימו באולימפיאדות העתיקות באתונה וחידושו בעת החדשה עם חידוש מהמשחקים האולימפיים. ענף הסיוף מחייב ריכוז, הפעלה של הגוף וקואורדינציה ובאותה מידה גם כוח פיזי רב ומהירות מרובה. לכן, נחשב הסיוף לענף ספורט מתוחכם וקשה פיזית ומנטלית. זו גם הסיבה שדמיות שלושת המוסקטרים זכו להערצה כה גדולה מצד קהל הקוראים ולחלומות של ילדים רבים על שלושת המוסקטרים ואני.

סיוף הוא ספורט חינני ואצילי. הוא אלגנטי ומצריך אסטרטגיה, קור רוח ושליטה עצמית. בחוג הסייף ירכשו הילד והילדה יציבה נכונה ותנועה קלה ומהירה. הם יחזקו את מערכת השרירים, יחשלו את אופיים וילמדו ערכי נאמנות וחברות. השימוש בחרבות סייף מקנה לחוג ולשעורים אווירה רומנטית והילדים מרגישים כמו בסיפור שלושת המוסקטרים. בהמשך הם מגלים שמדובר בעבודה קשה ולא בסיפור או בהצגה. אבל בשלב זה הם כבר מכורים להנאה ולחוויה שחוג הסיף מייצר והם לרוב נכונים לעבודה ולהתמדה הנדרשים בחוג. עושר תנועות הסיף, ריקוד החרבות, זריזות המחשבה ויכולת ההגנה העצמית מרתקים את הילדים והם הופכים לנאמני סיף בעלי קוד התנהגות אצילי.  

את חוג סיף לילדים אפשר להתחיל כבר מגיל 7. זהו ספורט הדורש ציוד שאינו זול במיוחד. בדרך כלל בתחילת הדרך בכניסה לעולם הסיוף, אין צורך ברכישת הציוד והוא מסופק על ידי מקום הלימוד. יחד עם זאת היתרונות הגלומים בו מצדיקים לרוב את ההשקעה. הילד והילדה רוכשים במהלך חוג הסיף ביטחון עצמי הנובע מהמהלכים שלוחם הסיף מבצע כדי להצליח להטעות את היריב. יציבה נכונה- אמנות הסיף דורשת מהלוחם לעמוד זקוף ויציב כדי להיות מוכן לכל מהלך שיעשה היריב. כדי להצליח בסיף בדו קרב, על לוחם הסיף להיכנס לראשו של היריב ולחזות את צעדיו. מאמץ מחשבתי זה משפר את יכולת הריכוז של הילד ותרום רבות גם להצלחה בלימודים ובשאר תחומי החיים. מומלץ מאד לרשום את הילדים לחוג סיף ולאפשר להם להתפתח כאנשים איכותיים ולהגשים את חלום שלושת המוסקטרים ואני.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: